Bosch staat dus aan de basis van de allereerste 3D-instrumentatie. De idee erachter? Om informatie beter zichtbaar te maken voor de bestuurder, vooral de snelheids- en navigatiefuncties. Daarom gebruikt Bosch de zogenaamd ‘passieve’ 3D-technologie die geen speciale bril vereist, zoals bij televisies of films.
Driedimensionaal
“Het driedimensionale effect maakt het mogelijk om visuele informatie sneller te begrijpen dan wanneer deze op conventionele schermen wordt weergegeven”, zegt Bosch in zijn presentatie. Het systeem zal ook een betere schatting van afstand kunnen bieden bij het gebruik van achteruitrijcamera’s. Het apparaat is altijd up-to-date. Het anticipeert ook op de functies die een zelfrijdend voertuig zal vereisen.
Voor wanneer?
De fabrikant heeft nog geen commerciële datum aangekondigd voor deze apparatuur, noch een prijs. Wel zeker is dat het Duitse bedrijf van plan is om een belangrijke impact te hebben op de display-markt. De voorspellers vermoeden een verdubbeling van de waarde van Bosch in 2025 – van 15 naar 30 miljard euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!