Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Interview / 3 vragen aan Allan Rushforth (Hyundai)

Allan Rushforth is de Senior Vice President & Coo bij Hyundai Motor Europe. We stelden hem drie vragen over de schijnbaar goede gezondheid waarin de Koreaanse constructeur ondanks de crisis verkeert.

De Europese markt doet het niet zo goed. Desalniettemin slaagt Hyundai er in nog te groeien...
Het eerste semester van dit jaar liet Hyundai een groei noteren van 11,6 procent wereldwijd en zelfs 15,4 procent op de Europese markt. Dat komt overeen met een marktaandeel van 3,3 procent, wat we graag nog zouden vergroten tot 3,5 procent tegen het einde van het jaar. Ons doel op langere termijn is om minstens 5 procent marktaandeel te verwerven. Waarom besteden we daar zoveel aandacht aan? Omdat op termijn de geloofwaardigheid in Europa de sleutel tot wereldwijd succes wordt. In die context is de nieuwe generatie van de i30 onze pionier.
U vreest de crisis dus niet? Wat is het geheim van de succesvolle Koreaanse automobielindustrie?
Ik geef toe dat we in moeilijke tijden leven. Vooruitkijken lijkt nu meer een sprong in het ongewisse, men is van niets zeker en men negeert hoe de markt zal evolueren. In dit deel van de wereld moeten we werken aan ons merkimago, aan onze reputatie. Daarom investeren we in voetbalsponsoring. Het Europees Kampioenschap heeft ons aantal facebookvrienden met 43 procent doen stijgen en het aantal mensen dat ons merk kent, steeg van 29 naar 49 procent.
Maar hoe doet u dat? Terwijl uw concurrenten ter plaatse trappelen, lijkt Hyundai wel gedopeerd.
Onze doping is de snelheid in het nemen van beslissingen en de snelheid van uitvoering. We zien ook dat de Europese merken, dikwijls uit noodzaak, een segment hoger gaan spelen; wij willen de leegte vullen die op die manier ontstaat. Dus, de tevredenheid van de klant is onze prioriteit, niet groeien om te groeien. Onze drie pijlers zijn zuinigheid (vanaf 2015 stellen we onze brandstofcel voor), kwaliteit en value for money. En dan is er nog onze stijl: een Hyundai is voortaan ook begeerlijk.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten