Luc Nuyts is er trots op te kunnen vermelden dat verschillende instellingen en de finetuning van het chassis van de Yaris deels in België zijn uitgevoerd, in het R&D-centrum van Toyota in Zaventem, op het testcentrum van Ford in Lommel en op de Ardense wegen. De Japanse stadswagen, met een sterk Europees DNA, onderscheidt zich door twee belangrijke innovaties. Het is de eerste Toyota op het TNGB-platform. Dat leverde hem met name een nieuwe voor- en achterophanging op het een verhoogde stijfheid. De Yaris geniet ook van de laatste generatie hybride aandrijflijn met een nieuwe batterij en een nieuwe ECU. Bovendien profiteert het stadswagentje van een mooi aanbod aan rijhulp- en veiligheidssystemen.
“Wij kunnen rekenen op een netwerk van universiteiten en agentschappen in heel Europa om Toyota’s te verbeteren. Het gaat daarbij niet enkel om gemeenschappelijk werk, maar ook om het bekomen van objectieve feedback over ons werk.” De academische en wetenschappelijke wereld worden met andere woorden betrokken. Zo heeft aan de productgoedkeuring van de Yaris de universiteit van Rome (Italië) bijgedragen. “Zonder deze samenwerking en wetenschappelijke methodes zouden we niet competitief zijn”. Vergeet ook niet dat het daarbij nodig is om te anticiperen op evoluties in de regel- en wetgeving. Zo schat Nuyts in dat "waterstof een rol zal hebben in de toekomst, naast hybride en elektrische modellen. Vanaf 2030 zullen auto's veel meer geconnecteerd zijn en zal de trend richting autodelen gaan."
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!