Volvo lanceert een pilootprogramma voor conciërgediensten in San Francisco. 300 klanten van de nieuwe XC90 en S90 kunnen de dienst die een integraal onderdeel is van het mobiele On Call-platform testen. De bedoeling is om tijd te besparen. Zo kunnen ze nadat ze hun auto ergens geparkeerd hebben, vragen om de auto vol te tanken of een wasbeurt te geven in hun plaats. Ze kunnen hun auto ook laten ophalen voor routine onderhoud.
Via smartphone
Om de beschikbare conciërgediensten in de buurt na te gaan kunnen de klanten gebruikmaken van een app. De reservatie bij een erkende partner van Volvo gebeurt eveneens via smartphone. Een digitale sleutel voor eenmalig gebruik wordt dan aangemaakt. Die is plaats- en tijdsgebonden en geeft toegang tot het voertuig. Wanneer de diensten zijn uitgevoerd, wordt de wagen vergrendeld. De digitale sleutel vervalt dan meteen om misbruik te voorkomen.
Verschillende diensten
De belangrijkste diensten die aangeboden worden zijn tanken, een wasbeurt of afleveren voor onderhoud bij de verdeler. Het voertuig kan vervolgens teruggebracht worden naar waar de klant hem heeft achtergelaten of op verzoek van de klant op een andere locatie worden geleverd. De keuze is aan de klant. Er zijn natuurlijk ook nog andere diensten mogelijk met dat type van programma zoals het reserveren van parkeerplaatsen, een chauffeur van en naar de luchthaven, reservatiemogelijkheden voor restaurants en evenementen... Alles zal afhangen van de dienstverleners en de gekozen voorstellen van Volvo.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!