In 2018 groeide Dacia met 12% in Europa. Een toename van de verkoop waardoor het Roemeense merk de 500.000 verkochte auto’s in Europa heeft kunnen bereiken. De Duster is het ware verkoopskanon voor Dacia als tweede in het segment na de Renault Captur, maar meerdere plaatsen voor de Nissan Juke die bijna aan het einde van zijn carrière zit. Renault houdt een comfortabele voorsprong op Dacia, maar Nissan blijft achter in Europa. In België eindigde Dacia op de 13e plaats op vlak van inschrijvingen, vlak voor Nissan op de 14e plek. In januari 2019 blijft Dacia in de top 15 van België terwijl Nissan eruit valt, om wel nog in de top 20 te blijven. Op Europees niveau vertegenwoordigt Dacia 23% van het volume van de Alliantie. Om dit ritme aan te kunnen houden, zal het merk snel de verouderde Sandero, Logan, Lodgy en Dokker moeten vernieuwen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!