Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Ginion Group verandert van business model

Geschreven door Frédéric Kevers op 15-11-2021

De Ginion Group bouwt de verkoop van auto's af en zet voortaan in op duurzame projecten rond mobiliteit, energieopslag en vastgoed. Al blijft de auto centraal staan, want de Ferrari-concessies blijven, net zoals de classic- en de rally-activiteiten.

Anticiperend op de razendsnelle veranderingen in de autowereld stuurt Ginion Group zijn activiteiten bij. De verkoop van nieuwe auto's wordt immers afgebouwd. De modellen van de BMW-groep, inclusief Mini en Rolls-Royce, worden overgenomen worden door de Louyet Group. En ook de Volvo-concessies zullen doorgegeven worden, aldus woordvoerster Sofie Verheyden, al is momenteel nog niet duidelijk aan wie. Ook over de toekomstige rol van prestigemerken zoals McLaren en Pininfarina is Ginion nog niet helemaal uit.

>> Lees ook - Pininfarina Battista is elektrische hypercar met een Rimac-hart

Wel zeker: de Ferrari-concessies in Brussel en Luxemburg worden behouden. Ook Ginion Classics (classic cars) en Master Switch (car events) blijven in de portefeuille van de Ginion Group. Verder wil de Belgische autogroep vooral inzetten op mobiliteitsdiensten, energieopslag en duurzaam vastgoed. Deze veranderingen maken deel uit van een nieuwe visie op een duurzamere toekomst...

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten