De burgerbeweging ziet zich gesterkt in het idee achter Deelvolt door een (nog lopende) enquête waaruit blijkt dat slechts 60 procent van de bevraagden zijn of haar salariswagen dagelijks gebruikt. Gevraagd naar de bereidheid om - in die vrije periodes én tegen een vergoeding - de firmawagen uit te lenen aan buren en andere kortgebruikers, bleek de helft onder hen zich in dat voorstel te kunnen vinden.
Met andere woorden, de goodwill is er. Nu nog de juridische en administratieve hordes. Er zijn immers zowel verzekerings, fiscale als leasingtechnische issues die eerst uitgeklaard moeten worden. Obstakels die Klimplant hoopt te nemen in een proefperiode waar die opwerpingen ineens praktisch opgelost kunnen worden. Een testfase waarvoor overigens nog drie bedrijven worden gezocht die, net als de beweging, brood zien in het idee.
Mocht het project groen licht krijgen, dan zou Klimplant zich aan willen sluiten bij het platform Dégage. Daar bestaat al een soortgelijke formule, zij het dat het voorlopig enkel particulieren zijn die hun (privé-)wagen delen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!