De “Federal Communications Commission” of federale commissie voor communicatie gaf in 1995 al zijn goedkeuring om gemotoriseerde voertuigen een radarfrequentie te laten gebruiken tot 1 GHz. Dankzij deze goedkeuring kon de adaptieve cruisecontrol worden ingevoerd, net als systemen die waarschuwen voor een ongeval. Met de jongste beslissing van de Amerikaanse autoriteiten wordt het frequentiespectrum opgetrokken tot 5 GHz wat de precisie van de veiligheidssystemen (rijstrookassistent, dodehoekdetectie, automatische noodstop, voetgangerdetectie) ten goede moet komen. Ook de precisie en de veiligheid van autonome voertuigen zou er baat bij hebben. Verder harmoniseerden de Amerikaanse autoriteiten hun frequentiespectrum met Europa om te garanderen dat de ontwikkelde technologieën volledig overdraagbaar zouden zijn tussen de twee continenten. We hebben het al vaker gezegd, maar ook dit is weer een bijkomende stap vooruit in de ontwikkeling van de autonome auto.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!