De Vlaamse regering heeft een beslissing genomen in het debat rond de Antwerpse ring: ze kiest voor een aangepaste versie van het Oosterweeltracé, met twee tunnels onder de haven en de Schelde. Het viaduct van Merksem verdwijnt en er komt een tunnel onder het Albertkanaal. Tegelijk wordt het knooppunt Antwerpen-West heraangelegd. Volgens de Vlaamse regering biedt dit tracé de beste garanties op een grotere verkeersveiligheid en een betere verkeersdoorstroming. Ze baseert zich daarvoor op de resultaten van het onlangs gepubliceerde milieu-effectenrapport.
Opmerkelijk is dat Vlaanderen van plan is om in alle drie de Scheldetunnels - Oosterweel-, Kennedy- en Liefkenshoektunnel - een variabele tolheffing in te voeren voor vrachtverkeer (tarieven zijn nog niet bekend). Personenwagens zullen wel nog kosteloos mogen gebruikmaken van de Kennedytunnel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!