Een donkere foto waarop je niet eens het hele silhouet van Audi’s nieuwe luxeberline ziet, dat is wat flauw. Maar het werkt: we willen meer weten. Dat komt omdat de nieuwe A8 de nieuwe visuele identiteit van het merk met de vier ringen zal inwijden. Van hem wordt de stijl van alle toekomstige Audi’s stap per stap over de rest van het gamma uitgerold. De A8 krijgt uiteraard al het beste wat er vandaag op technologisch vlak beschikbaar is. We vermelden in willekeurige volgorde een alternator-starter in plaats van een klassiek stop-start, elektromechanische schokdempers met energierecuperatie of een volledig digitale middenconsole.
Met Spiderman
Vast staat in elk geval dat de communicatiedienst van het merk zich graag amuseert. Eerst ging ze in zee met Marvel voor de promotie van de Spiderman-film. Meer recent nodigde ze Duitse bloggers uit om de auto te ontdekken… zonder hem te zien. Ja, dat lees je goed: de genodigden waren geblinddoekt. Ze mochten de auto enkel met hun vingers voelen. Origineel, maar ongetwijfeld ook wel wat frustrerend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!