Het klassieke gamma van Ferrari volgt de moderne markt op de voet. Binnenkort lanceert het Steigerende Paard zijn eerste SUV in de vorm van de Purosangue, terwijl Maranello ook bezig is met een 100% elektrisch aangedreven model. Met de Icona Series proberen ze hun roots te versterken, zoals met de gloednieuwe Ferrari Daytona SP3. Die baseert zich op de LaFerrari en wordt aangedreven door een atmosferische V12. En die na die SP3 komt er een SP4, SP5 en ga zo maar door. Want het team van Design Manager Flavio Manzoni heeft een heleboel Icona-projecten op de plank liggen.
Flavio Manzoni omschrijft de SP-modellen van de Icona Series niet als nostalgie, maar als een eerbetoon aan het rijke erfgoed van Ferrari. Van restomods moet de Italiaanse constructeur niet weten, omdat ook de Icona-modellen moeten innoveren. Het gaat niet alleen om schoonheid en om een historische link, de SP-wagens moeten ook een moderne visie hebben en technologisch bij de les zijn. Dat het ook een manier is om de V12 nog wat langer in leven te houden, is natuurlijk mooi meegenomen. Vanuit emotioneel standpunt is de V12 onklopbaar, benadrukt Manzoni. Want die elektrische hypercars...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!