Net als de McLaren F1, de spirituele vader, heeft de T.50 een centrale rijpositie weggelegd voor de bestuurder en liggen daar de twee passagiersstoelen achter. De hypercar blijft bovenal trouw aan de grondbeginselen: V12, manuele versnellingsbak in H-vorm, achterwielaandrijving en een gewicht onder één ton. De designer heeft ook flink gewerkt aan de aerodynamica, het domein waarin hij naam en faam vergaarde met de F1. De T.50 krijgt trouwens een ‘ventilator’ met 400 mm diameter die de wagen aan de grond zal zuigen door het grond-effect. Die technologie werd eerst gebruikt door de Brabham BT46B Formule 1 ‘Fan Car’ uit 1978, ook een creatie van meester Murray.
12.100 rpm
Achter de stoelen bevindt zich een V12 Cosworth-GMA met een blokhoek van 65°. De atmosferische, in het midden gemonteerde motor meet 3980 cc en distilleert 659 pk en 450 Nm. En… hij bereikt zijn hoogtepunt aan 12.100 toeren per minuut! Dat wordt ongetwijfeld een geweldige symfonie. De achterwielen worden aangedreven door een manuele transmissie met zes verzetten in H-vorm. En dit alles weegt slechts 980 kg. Slechts 100 mensen zullen het recht hebben om hem te kopen, vanaf 2022. Een voorrecht dat hun 2,25 miljoen euro zal kosten, zonder belastingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!