Door zeven miljoen euro op te hoesten, zullen de zeven klanten van de 777 vanaf 2025 kunnen deelnemen aan 14 circuitevenementen, gespreid over twee jaar en bijgestaan door een toegewijd team van ingenieurs. Daarna blijft dit collector's item in het hoofdkwartier van 777 Motors nabij Monza waar de eigenaar steeds terechtkan voor een ritje over het circuit.
Die bezitters krijgen niet zomaar een bolide. Deze op een chassis van Dallara gebaseerde auto heeft een atmosferische 4,5 liter-V8 zonder enige vorm van elektrificatie, die 9.000 opm kan malen. Hij ontwikkelt 730 pk, dankzij synthetische brandstof, voor een gewicht van 900 kilo. Met zijn aerodynamica en zijn downforce van 2.100 kilo bij 370 km/u (topsnelheid) snijdt deze 777 als een scalpel over eender welk circuit. Deze auto mikt op niets anders dan dezelfde rondetijden als de WEC-auto's. In het pakket zit dan ook een volledig race-ervaring.
Racesimulator inbegrepen
Gezien de fysieke druk aan boord, en de ontzagwekkende g-krachten (tot 4G in een bocht), krijgt de eigenaar een nekversterkende machine en een professionele Tech And Sym-simulator ter waarde van 100.000 euro thuis om op te oefenen vooraleer hij de kerbs gaat opzoeken. Tot de uitrusting van de auto behoort verder een Stilo-helm met intercom, voor contact met de ingenieurs en monteurs in de pits, en een kit van Sparco die alles behelst wat de (zeer rijke) gentleman driver zich maar kan wensen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!