Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Audi R8 Spyder GT

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-06-2011

Na de coupé krijgt nu ook de Audi R8 Spyder een tot 333 exemplaren gelimiteerde GT-versie. Deze editie van de open R8 is lichter en krachtiger, een ware volbloed dus.

De Audi R8 GT was een echt succes bij de gefortuneerde liefhebbers van het merk. De heren uit Ingolstadt willen doorgaan op dat elan en brengen daarom eenzelfde variant uit van de cabriolet. De oplage van de R8 Spyder GT zal, net als bij de coupé, beperkt worden tot 333 exemplaren. Hij wordt aangevuurd door een 5,2-liter-V10 die 560 pk en 540 Nm ontwikkelt. Opmerkelijk is zijn gewichtsverlies: de Spyder GT weegt 85 kilo minder dan zijn basismodel, de Spyder 5.2 FSI Quattro. Dat dringt zijn totaalgewicht terug tot 1.640 kilo.

De R8 Spyder GT heeft slechts 3,8 seconden nodig om op te trekken van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 317 km/h. De ophanging werd aangepast aan het woeste karakter van de motor. Zo werd de bolide 10 millimeter lager bij de grond gelegd. De Spyder GT behoudt zijn Quattro-vierwielaandrijving, met een afstelling die vooral de achterwielen aan het werk zet. Het ESP beschikt ook over een Sport-modus om op circuit ten volle het potentieel van de wagen te kunnen benutten. De gerobotiseerde zesbak R-Tronic neemt het schakelwerk voor zijn rekening.

Deze variant valt te herkennen aan de herwerkte voorbumper, de ledlichten die gecamoufleerd worden door donker getinte lichtblokken, de nog meer indrukwekkende diffusor en vooral de prominente spoiler op de kont. De kap kan in slechts 19 seconden worden geopend of gesloten, en dat tot een snelheid van 50 km/h. In het standaardinterieur overheersen alcantara en zwart. Maar het is evenzeer mogelijk om voor andere kleuren en stoelen op basis van koolstofvezelcomposiet te kiezen. Deze gelimiteerde en genummerde reeks zal meer dan 210.000 euro kosten.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten