De Audi R8 V10 RWS, die wordt onthuld op de IAA, gebruikt geen Quattro-technologie. De R8 V10 RWS coupé en Spyder zijn achterwielaandrijvers. De kracht die op de achteras wordt losgelaten, komt van een 5.2 FSI V10 met 540 pk en 540 Nm die centraal achterin is ingeplant. Door de vierwielaandrijving te verwijderen, slankt de coupé 50 kilo af (1.590 kilo) en de cabriolet 40 kilo (1.680 kilo). Qua prestaties sprint de R8 V10 RWS (Rear Wheel Series) van 0 naar 100 in 3,7 seconden (3,8 seconden in de Spyder). De topsnelheid ligt op 319 km/h (317 km/h in de Spyder). Maar het meest interessante van deze variant is dat hij gemakkelijker kan driften, uiteraard.
Driftmonster
Het chassis is namelijk echt toegespitst op dwars door de bocht gaan. Op voorwaarde dat de bestuurder de Dynamic-modus kiest en het ESC in Sport zet. De auto is dan driftklaar, met een elektromechanische stuurbekrachtiging zonder koppelreacties voor een precieze bediening. Maar driftliefhebbers moeten zich haasten, want er worden slechts 999 genummerde exemplaren gebouwd van deze R8 V10 RWS, die vanaf deze herfst op de markt komt voor 142.900 euro voor de coupé en 156.900 euro voor de Spyder.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!