De supersportwagen R8 van Audi is opgefrist. De stijlevoluties zijn beperkt, met een grotere diffuser, een nieuwe voorbumper en andere schakelhendels aan het stuur. Maar hij is vooral snel herkenbaar aan zijn nieuwe koplampen, die volledig uit leds bestaan. Verder zijn de richtingaanwijzers achteraan hertekend. Als optie is een verlichting voor het motorcompartiment achteraan (met doorzichtige motorkap) mogelijk. Dat zijn uiterlijk de meest opvallende wijzigingen.
De 4.2 V8 FSI wint 10 pk en levert voortaan 430 pk. De 5.2-V10 blijft op 525 pk, maar er komt (enkel in de coupé) een Plus-versie met 550 pk. Die variant krijgt ook een agressiever uiterlijk, een gestuurde schokdemping en een specifieke ophanging. De schokkerige R-Tronicversnellingsbak wordt vervangen door een S-Tronic met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. Die is standaard op de V10 en een optie op de V8 en de V10 Plus. De S-Tronic schakelt niet alleen sneller en oneindig veel soepeler, hij is ook compacter en reduceert de CO2-uitstoot terwijl de prestaties erop vooruit gaan. Zo spurt de V10 Plus naar 100 km/h in 3,5 seconden, tegenover 3,8 seconden met de manuele versnellingsbak.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!