Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW 135i

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-01-2010

De krachtigste BMW 1-Reeks, de 135i, krijgt een variabele lifthoogte voor de kleppen. Het vermogen verandert niet, maar dat Valvetronic komt wel het verbruik en de prestaties ten goede.

De BMW 135i Coupé en Cabrio combineren een twinscroll-turbo met directe injectie en een variabele lifthoogte voor de kleppen (Valvetronic). De drieliter wint daarmee niets aan vermogen of koppel (nog steeds 306 pk en 400 Nm), maar ziet zijn gemiddelde normverbruik wel dalen met 1 l/100 km, tot 8,5 l/100 km voor de Coupé en 8,6 l/100 km voor de Cabrio. Daarnaast belooft BMW ook snellere acceleraties: 5,3 seconden voor de sprint van 0 tot 100 voor de coupé en 5,6 seconden voor de Cabrio, in beide gevallen een winst van 0,2 seconden. Deze motor kan voortaan ook worden gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. In dat geval spurt deze 135i nog een tiende van een seconde sneller naar 100 km/h. De 'nieuwe' 135i is te koop vanaf maart 2010.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten