De BMW 135i Coupé en Cabrio combineren een twinscroll-turbo met directe injectie en een variabele lifthoogte voor de kleppen (Valvetronic). De drieliter wint daarmee niets aan vermogen of koppel (nog steeds 306 pk en 400 Nm), maar ziet zijn gemiddelde normverbruik wel dalen met 1 l/100 km, tot 8,5 l/100 km voor de Coupé en 8,6 l/100 km voor de Cabrio. Daarnaast belooft BMW ook snellere acceleraties: 5,3 seconden voor de sprint van 0 tot 100 voor de coupé en 5,6 seconden voor de Cabrio, in beide gevallen een winst van 0,2 seconden. Deze motor kan voortaan ook worden gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. In dat geval spurt deze 135i nog een tiende van een seconde sneller naar 100 km/h. De 'nieuwe' 135i is te koop vanaf maart 2010.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!