Het M8-trio is compleet, de Gran Coupé krijgt ook de 4.4 V8-biturbo. Deze BMW legt dus 600 pk voor bij 6.000 opm en zelfs 625 pk met de ‘Competition’-badge, zoals de Coupé- en Cabrioversies van de M8. Het koppel bedraagt 750 Nm van 1.800 tot 5.600 opm. De M Steptronic-automaatbak met 8 verzetten brengt al dit vermogen over naar de 4 aangedreven wielen volgens het xDrive-systeem. Standaard geeft dit systeem de voorkeur aan de achterwielen. Een effect dat versterkt kan worden in Sportmodus, en zelfs nog meer met het DSC uitgeschakeld, waarmee de M8 Gran Coupé zich gedraagt als een achterwielaandrijver. Op de chrono weet hij dezelfde resultaten neer te leggen als de gewone M8 en M8 Competition met respectievelijk een 0-100 km/u in 3,3 en 3,2 seconden.
Meer karakter
De M8 Gran Coupé krijgt dezelfde aanpassingen aan het chassis, 20-duims velgen en een sportuitlaat met 4 pijpjes aan weerszijden van een diffusor, net zoals de tweedeurs dat heeft. We zien ook een achterspoiler op de kofferklep en een zwarte grille. Aan boord heerst ook dezelfde sfeer als in de andere M8’en met een andere schakelpook voor de automaat, het M-sportstuur en sportzetels met verlicht M-logo. Op het stuurwiel zijn ook twee M-knoppen terug te vinden om het rijgedrag naar wens in te stellen. De BMW M8 en M8 Competition Gran Coupé verschijnen op de markt in april 2020.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!