Met de M850i was er natuurlijk al een soort lichte M8, maar nu hebben we de échte sportversie van de 8-Reeks. Geen verrassingen onderhuids, de M8 doet het met dezelfde 4.4 V8 met twee turbo’s uit de M850i, maar dan een stuk krachtiger. In standaardtrim levert hij 600 pk (bij 6.000 tpm) en 750 Nm (bij 1.800-5.600 tpm), als Competition levert het blok 625 pk en houdt hij zijn piekkoppel 200 toeren langer vast. Het resultaat? 0 tot 100 km/u in 3,3 seconden voor de Coupé, in 3,4 seconden voor de Cabrio. De Competition snoept er telkens een tiende van af.
Het meest opvallende zijn natuurlijk de vier dikke uitlaatpijpen die onder de diffusor uitsteken. Iets hoger is er een subtiele ducktail-spoiler in het zwart. Maar ook de specifieke 20-duimers geven het weg, net als de kieuwen. Binnenin krijg je een M-sportstuur, een speciale (en best coole) versnellingspook en M-sportstoelen met verlichte M8-badges.
Bijgepunt
Heel wat testkilometers op verschillende circuits hebben de M8 een spitser chassis gegeven. Zo is de ophanging herzien voor een dynamischer karakter, krijgt de M8 Competition stijvere motorsteunen en kan je zelfs het remgevoel instellen naar wens. De BMW M8 is voor het eerst te zien op het #NextGen-evenement van BMW in München van 25 tot 27 juni, de marktintroductie staat gepland voor september.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!