De nieuwkomer in het X1-gamma, de 28i, krijgt de nieuwste BMW-krachtbron in het vooronder. Voor de eerste keer in de BMW-geschiedenis is de 28i, die 245 pk en 350 Nm produceert, echter een viercilinder. Het gaat om een tweeliter met een volledig aluminium krukkast, directe injectie, een TwinPower-turbo (met dubbele inlaat) en dubbel Vanos (variabele kleppensturing op in- en uitlaat). Hij wordt gekoppeld aan een manuele zesversneIlingsbak of een achttrapsautomaat. BMW belooft een sprint van 0 naar 100 km/h in 6,1 seconden voor de handgeschakelde versie, voor die met automaat is dat 6,5 seconden. Het gemiddelde normverbruik bedraagt 7,9 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 183 g/km. De 28i bestaat enkel met xDrive-vierwielaandrijving.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!