Na een geslaagde lancering in China (64.000 exemplaren sinds december 2008) wordt de nieuwe Buick Regal op de Amerikaanse markt gebracht. In feite gaat het om een Opel Insignia met een nieuw radiatorrooster. Buick verhult trouwens geenszins de oorsprong van dit model, dat gebouwd wordt in het Duitse Rüsselsheim, bij Opel. Het persbericht pakt zelfs uit met de prijzen die de Europese versie won, waaronder die van Auto van het Jaar.
Onder de motorkap van de Buick vinden we enkel rechtstreeks ingespoten benzinemotoren. De atmosferische 2.4 van 182 pk is geërfd van de Chinees-Amerikaanse berline Buick LaCrosse, maar de tweeliter-turbo van 220 pk is degene die ook terug te vinden is in de Opel. Die laatste zal echter niet voor de zomer van 2010 verkrijgbaar zijn. Beide motoren worden gekoppeld aan een zestrapsautomaat. Het onderstel is hetgene dat we kennen van de Opel, met het IDCS (adaptief onderstel met drie modi) in combinatie met de tweeliter-turbo. Buick maakt dan ook gewag van een weggedrag en een rijervaring die vergelijkbaar zijn met die van de "beste geïmporteerde berlines".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!