De Picasso-familie heeft er een nieuwe telg bij: de C3 Picasso, die met zijn 4,08 meter lang, 1,73 meter breed en 1,62 meter hoog de grootste van zijn segment is. Deze kleine eenvolumer, die op het platform van de Peugeot 207 rust, rekent op zijn trendy uiterlijk om klanten af te snoepen van de Nissan Note, Opel Meriva en Renault Grand Modus, met een lijnenspel dat een mengeling is van ronde en rechte vormen. De voorruit bestaat uit drie stukken, om het zicht rondom te verbeteren. Ook de achterruit is ruim bemeten, en tegen meerprijs biedt Citroën nog een glazen dak aan, zodat het totale glasoppervlak oploopt tot maar liefst 4,52 vierkante meter. Binnenin is plaats voor vijf inzittenden, terwijl de koffer minimaal 500 liter en maximaal 1.506 liter groot is. Bijzondere materialen moeten de kwaliteitsindruk in het interieur versterken, zoals het kunststof voor het dashboard, dat wat aan de schors van een boom doet denken.
Uiteraard blinkt de C3 Picasso ook uit door zijn moduleerbaarheid: de achterstoelen kunnen worden verschoven of neergeklapt, waarbij een vlakke laadvloer ontstaat. De bestuurder kan rekenen op de hoge rijhouding die typisch is voor dit soort auto's. De benzinemotoren zijn de 1.4 (95 pk) en 1.6 (120 pk) die PSA samen met BMW ontwikkelde; bij de diesels bestaat het aanbod uit de 1.6 HDi, met 90 of 110 pk en een CO2-uitstoot van respectievelijk 125 en 130 g/km. De C3 Picasso wordt officieel voorgesteld op het salon van Parijs, bij de dealers wordt hij begin 2009 verwacht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!