Ferrari werkt aan een nieuwe supersportwagen die in beperkte oplage zal worden gebouwd, naar het voorbeeld van de Enzo tien jaar geleden. Volgens de geruchten zal hij F70 gaan heten. De constructeur uit Modena had al officieel meegedeeld dat zijn nieuwe topmodel een hybride aandrijflijn zou krijgen. Tijdens het salon van Parijs werd het chassis van de toekomstige Ferrari getoond. Zijn monocoque-structuur is rechtstreeks afgeleid van de technologie die de constructeur in de Formule 1 gebruikt.
Het chassis bestaat uit vier types koolstofvezel en een bodemplaat versterkt met Kevlar. Het geheel is met de hand gelamineerd om daarna te worden gebakken in een autoclaaf. De constructeur geeft aan dat dit type composietmateriaal het gewicht van het chassis met 20 procent laat dalen in vergelijking met de Enzo. Op die manier wordt gecompenseerd voor het extra gewicht van de batterijen en van de strengere veiligheidsnormen. Ten slotte voegen de Italianen nog toe dat de torsieweerstand liefst 27 procent hoger ligt en de flexieweerstand 22 procent beter is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!