Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Composietchassis bij Ferrari

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-10-2012

Op het salon van Parijs stelde Ferrari een composietchassis voor dat rechtstreeks van de Formule 1 is afgeleid. Het zal binnenkort op een hybride supersportwagen worden gebruikt.

Ferrari werkt aan een nieuwe supersportwagen die in beperkte oplage zal worden gebouwd, naar het voorbeeld van de Enzo tien jaar geleden. Volgens de geruchten zal hij F70 gaan heten. De constructeur uit Modena had al officieel meegedeeld dat zijn nieuwe topmodel een hybride aandrijflijn zou krijgen. Tijdens het salon van Parijs werd het chassis van de toekomstige Ferrari getoond. Zijn monocoque-structuur is rechtstreeks afgeleid van de technologie die de constructeur in de Formule 1 gebruikt.

Het chassis bestaat uit vier types koolstofvezel en een bodemplaat versterkt met Kevlar. Het geheel is met de hand gelamineerd om daarna te worden gebakken in een autoclaaf. De constructeur geeft aan dat dit type composietmateriaal het gewicht van het chassis met 20 procent laat dalen in vergelijking met de Enzo. Op die manier wordt gecompenseerd voor het extra gewicht van de batterijen en van de strengere veiligheidsnormen. Ten slotte voegen de Italianen nog toe dat de torsieweerstand liefst 27 procent hoger ligt en de flexieweerstand 22 procent beter is.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten