Laag hebben de energielevels van de Czinger 21C nooit gestaan, toch is het model opgewaardeerd tot de 21C V Max. De naam zegt alles, want in deze configuratie haalt de machine meer dan 400 km/u in een rechte lijn.
Om dat doel te bereiken, hebben de ingenieurs van de Californische fabrikant de auto langer gemaakt: ze haalden de spoiler eraf, ontwierpen de diffusor opnieuw en verplaatsten het uitlaatsysteem. De voorbumper is herwerkt en maakt, net als de nieuwe skirts, gebruik van carbon.
Motor en rondetijden
Mocht wél zichzelf blijven: de 2,88 liter-V8 met dubbele turbo, nog altijd bijgestaan door elektromotoren. De 21C V Max behoudt zijn 1.250 pk. Daarmee kan hij in 2 seconden van 0 naar 100 km/u razen (1,9 seconden voor 0-96 km/u).
Czinger kondigt een 0-400-0 km/u in 27 seconden aan. Dat is iets meer dan vier seconden beter dan de Koenigsegg Regera. Czingers woorden moeten nog worden omgezet in daden, maar Czinger is vast van plan het op te nemen tegen Bugatti, Hennessey en Koenigsegg.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!