0 tot 100 km/u in 1,9 seconden en een topsnelheid van 432 km/u. In 29 seconden van 0 naar 400 km/u en weer naar 0. De prestaties die Czinger opgeeft voor de 21C zijn om van te duizelen. Als de hybride hypercar die cijfers kan waarmaken, hebben constructeurs zoals Bugatti, Hennessey en Koenigsegg er plots een te duchten concurrent bij. De 21C wordt aangedreven door een midscheeps gemonteerde en aan een sequentiële zevenbak gehangen V8-biturbo met een cilinderinhoud van 2,88 liter en een maximum toerental van 11.000 opm. De benzinemotor drijft de achterwielen aan, de elektromotoren nemen elk een voorwiel voor hun rekening, wat resulteert in een systeemvermogen van 1.250 pk. Niet slecht voor een sportwagen die nauwelijks 1.250 kilogram op de weegschaal zet.
Hoewel de 21C nog niet op de markt is, plant de Californische constructeur reeds een extra variant van de hybride hypercar. Dat wordt de zogeheten "Lightweight Track Configuration", waarvan het totaalgewicht verder gedrukt wordt tot 1.218 kg. Extra spoilerwerk zou ervoor zorgen dat deze variant 790 kg aan downforce ontwikkelt bij 250 km/u, waardoor de topsnelheid logischerwijs zakt van 432 naar "slechts" 380 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!