Het gamma van de Dodge Challenger begint bij de SE. Die wordt aangedreven door een 3.5 V6 van 250 pk (186 kW) bij 6.800 o/m. Hij ontwikkelt een koppel van 339 Nm en wordt uitsluitend gekoppeld aan een... ouderwetse viertrapsautomaat. Deze auto moet het dan ook in de eerste plaats van zijn looks hebben.
De gespierdere V8 uit de R/T past al beter bij de look van de Dodge Challenger. Onder de motorkap vinden we de 5.7 Hemi terug van 370 pk (276 kW) en 540 Nm, die dankzij het MDS (Multi Displacement System) op slechts vier cilinders draait als het totaal van acht niet nodig is. Deze V8 wordt gekoppeld aan een vijftrapsautomaat, maar een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen behoort ook tot de mogelijkheden. Met die zesbak krijgt de R/T bovendien een bonus van 5 pk en 8 Nm, wat het vermogen op een totaal van 375 pk brengt, maar is er geen sprake meer van het MDS. In deze configuratie legt de Dodge Challenger het sprintje van 0 naar 100 km/h af in nog geen zes seconden.
De SRT-8 van 425 pk van zijn kant (de grijze Challenger op de foto's) komt er nu ook in andere versies dan de beperkte reeks waarin hij gelanceerd werd. Vanuit stilstand klokt de SRT-8 af op 100 km/h in minder dan vijf seconden. Bovendien wordt hij ook aangeboden met een manuele zesbak. In dat geval krijgt de SRT-8, net zoals de R/T, een wegrijhulp voor op hellingen.
Jammer genoeg wordt de Dodge Challenger niet in Europa beschikbaar, of toch niet via het officiële net.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!