De eerste kopers krijgen hun auto in augustus geleverd. Deze Donkervoort onderscheidt zich door zijn vast dak en vlinderdeuren. Het duurde een jaar om het prototype voor de productie klaar te stomen. Het idee om een coupé te ontwerpen kwam door de knappe tijden die de D8 met hardtop op de Nordschleifde van de Nürburgring neerzette. De hardtop verbeterde namelijk de stroomlijn.
Het Donkervoort-ontwerpteam vertrok van die basis toen het de D8 GT ontwierp met coupédak en deuren die openen zoals de vleugels van een meeuw. Dat ontwerp vereiste veel technische wijzigingen aan de auto, zo veel zelfs dat enkel het voorste deel van het chassis ongewijzigd werd overgenomen. De neus is veranderd, de koplampen werden geïntegreerd in het radiatorrooster, de wielbasis is verlengd en er zijn extra luchtinlaten aangebracht om de tweeliter turboviercilinder van Audi-origine te kunnen koelen. Het vermogen van die motor is nog niet bekendgemaakt. De ingenieurs voorzien ook een specifieke ophanging en dito remsysteem. Hetzelfde geldt voor de lichtmetalen zeventienduimvelgen. Paradoxaal genoeg is deze D8 coupé lichter dan de open D8, wat goed nieuws is voor het verbruik en de CO2-uitstoot. Ten slotte zorgt het nieuwe dak voor meer stijfheid en verhoogt het de passieve veiligheid van de auto.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!