Na 4 jaar goede en trouwe dienst en 115.000 geproduceerde exemplaren krijgt de (ex-Citroën) DS4 een nieuwe look, die u kunt bekijken op het salon van Frankfurt (IAA). Voor de gelegenheid krijgt de compacte berline het gezelschap van een nieuwe Crossback-variant. Die is 30 millimeter verhoogd en heeft de looks van een avonturier. De DS4 krijgt verder het nieuwe DS-radiatorrooster, dat we al kennen van de DS5. Het Franse merk werkte ook de motoren en de ingebouwde technologie bij.
Zes turbo’s
De zes motoren van de DS4 en DS4 Crossback zijn drukgevoed en ontwikkelen vermogens van 120 tot 210 pk met een uitstoot van 102 tot 138 g CO2/km. Bij de benzinemotoren is het gedaan met de Vti. Het aanbod start nu bij een PureTech van 130 pk (10 pk meer dan de VTi) en met 230 Nm. Het gemengde normverbruik ligt op 5,1 l/100 km en de uitstoot op 119 g CO2/km dankzij stop-start, een manuele versnellingsbak en 17-duimvelgen. De andere benzineblokken zijn een THP met 165 pk met gerobotiseerde versnellingsbak en de THP van 210 pk. Het dieselaanbod bestaat uit de BlueHDi Euro6 van 120 pk, 150 pk en 180 pk. DS stelt onder andere een nieuwe gerobotiseerde zesbak voor. De zuinigste versie heeft een verbruik van 3,9 l/100 km en een uitstoot van 102 g CO2/km.
Compatibel met de iPhone
De DS4 en DS4 Crossback zijn voortaan compatibel met de Apple iPhone dankzij het CarPlay dat werd geïntroduceerd in het multimediasysteem. Dit systeem is ook compatibel met andere smartphone-platformen dankzij een “mirroring”-systeem voor Android- en iOS-apparaten. Het geheel wordt gecontroleerd via een nieuw aanraakscherm van 7 duim. De ergonomie van de interface werd vernieuwd en daardoor zijn op de console 12 knoppen verdwenen. Dankzij de DS Connect Box kan de wagen beschermd worden via geolocalisatie en kan de auto zelfstandig de nooddiensten bellen bij een ongeval of panne.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!