Tot dusver draaide de facelift van de BMW 7 Reeks vooral rond die opmerkelijke neuscorrectie. Met de introductie van de 745e, de 745Le en de 745Le xDrive hoopt de Beierse constructeur het accent te verleggen naar wat ze de vergroening van hun luxewagens noemen. Deze plug-inhybride variant combineert een zes-in-lijn met een elektrische hulpmotor en een setje lithium-ionbatterijen. Het systeemvermogen bedraagt 394 pk, maar komt enkel vrij als de BMW 745e in Sport-modus staat. Het gecombineerde maximumkoppel piekt op 600 Nm.
2,1 liter/100 km
De BMW 745e sprint in 5,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De 745Le doet er een fractie langer over, wegens zwaarder. De 745Le is iets sneller, dankzij de tractie van de vierwielaandrijving. De elektronisch beperkte topsnelheid bedraagt telkens 250 km/u. De elektrische topsnelheid varieert naargelang de gekozen rijmodus. In de Hybrid-stand haalt de plug-inhybride BMW 745e een top van 110 km/u, in de Electric-setting klimt de digital teller tot 140 km/u. De Duitse constructeur belooft een gemiddeld normverbruik van 2,1 liter per 100 kilometer, dat is het CO2-equivalent van 48 gram per kilometer. Het emissieloze rijbereik zou 58 kilometer bedragen, toch in theorie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!