Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ferrari Omologata is one-off op basis van de Superfast

Geschreven door Klaas Janssens op 25-09-2020

Op vraag van een Europese klant veranderde Ferrari de 812 Superfast in deze Omologata, een door de GT-racewagens uit de jaren 50 en 60 geïnspireerd coachbuildproject.

De Omologata is een one-off die Maranello bouwde op vraag van een Europese klant, waarbij legendarische modellen zoals de 250 LM en 250 GTO als inspiratiebron dienden. Dit unieke project nam twee jaar in beslag, een periode waarin het designteam een volledig nieuw koetswerkontwerp ontwierp. De Ferrari Omologata deelt enkel de voorruit en de koplampen met de 812 Superfast die als basis diende.

Technisch verandert er weinig of niets. En dat hoeft ook niet, want de Ferrari 812 Superfast is en blijft een van de leukst sturende supersportwagens van het moment. In de gestrekte neus schuilt een atmosferische, liefst 800 pk sterke 6,5 liter-V12. En dat maakt ook de Omologata superfast: van 0 naar 100 km/u in minder dan 3 seconden en een topsnelheid van meer dan 340 km/u.

Rosso Magma

Het Ferrari Omologata hult zich in het Rosso Magma en draagt het nummer #7 op de flanken. De voorzijde houdt het opvallend slank en sierlijk, maar de achterzijde schudt agressiever met de heupen. Geen dubbele achterlichten meer, maar enkel cirkels. En een nieuwe spoiler, die extra downforce genereert. Al gaan die ouderwetse louvres op de achterklep met de meeste aandacht aan de haal.

Ook het in zwart gehulde interieur bulkt van de knipogen naar het rijke verleden van de Italiaanse stoeterij. De met vierpuntsgordels gezegende sportstoelen combineren leder en jeans, terwijl de metalen onderdelen op het dashboard, het sportstuur en de middenconsole een nostalgische afwerking krijgen die linkt naar de GT-racers uit de jaren vijftig en zestig.

 

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten