De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 is ontworpen voor sportieve auto's. Deze erg geëvolueerde band maakt gebruik van een technologie die de remafstand vermindert, zowel op droog als op nat wegdek. Het 'ActiveBraking' doet een beroep op driedimensionele profielblokken die bij een remmanoeuvre vervormen. Tijdens het remmen komt er meer gewicht op de profielblokken, waardoor het contactvlak met de weg vergroot. In vergelijking met traditionele banden met stijve blokken wordt de remafstand van de auto ingekort. Deze asymetrische UHP-band (Ultra High Performance) heeft een gekruiste karkasstructuur om het loopvlak te versterken.
In het gebruikte rubber zit veel silicium, voor een verbeterde grip. Het silicium gaat ook de opwarming van het loopvlak tegen. Een speciaal hars verbetert de trekkracht op natte ondergrond. Het aspect prestaties blijft van primordiaal belang. Zo werd het gewicht van de band teruggedrongen door minder rubber te gebruiken en zorgt het aerodynamische design voor een verminderde luchtweerstand en dito energieverlies. Ten slotte belooft Goodyear een laag geluidsniveau dankzij de opstelling van de profielblokken. De Eagle F1 Asymmetric 2 zal verkrijgbaar zijn in 29 maten, van 17 tot 19 duim. In 2012 zal het merk daar nog 21 bijkomende maten aan toevoegen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!