De Europese versie van de Honda Accord berline en break ondergaan enkele retouches. Die zijn vooral te vinden rond de koplampen, het radiatorrooster en de voorbumper. De stoelen zijn in andere materialen uitgevoerd. De interne wrijving van de dieselmotor 2.2 i-DTEC van 150 pk zijn gereduceerd om de uitstoot te verminderen. Zo komt hij met een manuele versnellingsbak uit op 138 g CO2/km, wat 9 g/km minder is dan voordien. In combinatie met de (eveneens herwerkte) vijftrapsautomaat loopt de winst op tot 11 g/km.
Verder heeft Honda gewerkt aan de reductie van de geluidshinder door een dikkere achterruit te kiezen en meer schuim te gebruiken onder de motorkap en in het schutbord. Door aan de schokdempers te werken, zou het rijgedrag zijn verbeterd en vooral de rechtuitstabiliteit en het comfort op slechte wegen zou erop vooruit zijn gegaan. De optielijst wordt aangevuld met actieve bochtverlichting en automatische grootlichten, die vanzelf uitgaan wanneer een tegenligger wordt gedetecteerd. Tegelijk met de facelift wordt de versie Type S met 180 pk gelanceerd. De gefacelifte Accord wordt begin maart voorgesteld op het salon van Genève en komt in april naar de toonzaal.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!