Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Honda Civic 2.2 i-DTEC

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-08-2011

De nieuwe Civic, die in september wordt onthuld op het salon van Frankfurt, krijgt een grondig herwerkte 2.2-diesel. Hij moet bewijzen dat Honda nog steeds een motorbouwer par excellence is.

Sinds Honda in 2003 de Accord i-CDTI lanceerde, weet de wereld dat de Japanners ook op dieselvlak kunnen wedijveren met de beste Europeanen. Voor de nieuwe Civic heeft de motorenspecialist een grondig herwerkte versie van die viercilinder ontwikkeld. De 2.2 i-DTEC is op papier erg verleidelijk, want ondanks zijn vermogen van 150 pk en zijn koppel van 350 Nm stoot hij toch maar 110 g/km aan CO2 uit. Daarmee geeft hij vele rivalen met vergelijkbaar vermogen het nakijken. De lage uitstoot is te danken aan heel wat bekende ingrepen, zoals een stop-startsysteem en een grondig herwerkte stroomlijn. Ook de oliestroom en de wrijving in de motor zijn aangepakt. De stijl van de nieuwe Civic wordt in september pas onthuld.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten