Van de Freed bestaan drie versies. Het meest klassiek is hij als traditionele vijfzitseenvolumer. Al even "gewoon" is de versie met zeven zitplaatsen dankzij twee extra klapstoeltjes in de koffer. Maar Honda is er in geslaagd om ook een achtzitsversie uit te dokteren en heeft drie van die klapstoeltjes in de koffer kunnen wurmen. Uiteraard is het daar dan niet zo ruim als op de middelste rij en schiet er van de koffer niet veel meer over. Met vijf plaatsen belooft de bagageruimte daarentegen erg ruim te zijn. Dankzij de grote schuifdeuren kan men op alle plaatsen geraken zonder dat daarvoor andere stoelen uit de weg moeten worden geklapt.
Deze auto, die enkel voor de Japanse markt is bedoeld, is slechts 4,2 meter lang, 1,695 meter breed en 1,72 meter hoog. De constructeur wijst erop dat het voor een erg lage wagenbodem heeft gekozen om de instap te vergemakkelijken en om het zwaartepunt te verlagen. Onder de motorkap ligt een 1.5-benzinemotor die via een CVT-automaat de voorwielen aandrijft. Er is ook een vierwielaangedreven versie met een vijftrapsautomaat. En zoals zo vaak in Japan, bestaat van de Freed ook een versie die is aangepast aan personen met een fysieke handicap.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!