De Jazz wordt het vierde hybridemodel - na de Civic, CR-Z en Insight - van Honda. Tussen de 1.3 i-VTEC benzinemotor en de continu variabele transmissie van de kleine berline is een kleine elektromotor gemonteerd. Bij lage snelheid kan deze parallelle hybride kortstondig elektrisch rijden. De batterij van het IMA-hybridesysteem bevindt zich onder de vloer van de koffer, waardoor het volume van die laatste (300 liter) onaangetast blijft. Honda kondigt een gemengd normverbruik aan van 4,4 liter/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 104 g/km.
Om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat Jazz Hybrid een bijzondere versie is, heeft hij recht op enkele uiterlijke wijzigingen. Zo zijn het radiatorrooster, de bumpers en de koplampen hertekend. De achterklep en achterlichten krijgen ook enkele kleine cosmetische ingrepen mee. De achtergrondverlichting van de instrumenten en de radio is voortaan blauw. De Hybrid zal bovendien kunnen worden besteld met een lederen bekleding. Na de onthulling op het salon van Parijs (2 tot 17 oktober) wordt de hybride versie van de Jazz tegen het begin van 2011 op de Europese markt gebracht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!