Speciaal voor de Japanse markt ontwikkelde Honda de N-One. Deze kleine stadsmus voldoet aan de normen qua buitenafmetingen en motorinhoud (maximaal 660 cc) om beschouwd te worden als Kei Car: auto's die in Japan fiscaal bevoordeeld worden en minder duur zijn om te verzekeren. De kleine driecilinder-turbo van de N-One is gekoppeld aan een CVT, waarbij het aandrijfgeheel volgens Honda zelf voor prestaties zorgt die op het niveau staan van een klassieke 1.3. De auto bestaat ook als vierwielaandrijver, wat in Japan niet zo uitzonderlijk is.
Behalve op mechanisch vlak zocht de N-One inspiratie bij de conceptcar EV-N, die debuteerde op het salon van Tokio in 2009. Het gaat hier om een moderne remake van de N360 uit 1967. Zoals gebruikelijk in Japan is deze stadsauto in een veelheid van kleuren beschikbaar: er zijn maar liefst elf mogelijkheden, waaronder ook tweekleurencombinaties. Ook het interieur van deze vierzitter is in ruime mate personaliseerbaar. Qua uitrusting wordt deze Honda voorzien van ESP, een vertrekhulp voor op hellingen en het ESS of Emergency Stop Signal, dat in geval van een noodstop een automatisch waarschuwingssignaal activeert.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!