De Hyundai Genesis Coupé rijdt in zijn gefacelifte versie al rond in Korea sinds november 2011, maar in oktober van dit jaar komt hij ook Europa. Hij is herkenbaar aan een neus die grondig is herwerkt ter hoogte van het radiatorrooster en de koplampen, die voortaan led-dagrijlichten omvatten. Achteraan krijgt hij standaard led-lichten. Met een basisprijs van 30.999 euro zegt Hyundai expliciet het leven van de Toyota GT 86 en zijn tweelingbroer Subaru BRZ zuur te willen maken. Die twee coupés met 'slechts' 200 pk zijn namelijk 700 euro duurder.
Als we dat vermogen vergelijken met de nieuwe 2.0 T, zullen ze bij Toyota wel even slikken: 275 pk levert de viercilinder, wat liefst 63 pk meer is dan voor de facelift. Een manuele zesversnellingsbak en een sperdifferentieel zijn standaard, maar een achttrapsautomaat is als optie verkrijgbaar. Die laatste is trouwens de enige mogelijkheid in combinatie met de 3.8-V6 in het uitrustingsniveau GT. Ook hij wint heel wat vermogen (44 pk) en piekt voortaan op 347 pk. De 2.0 T met automaat spurt in 7,2 seconden naar 100 km/h, de V6 heeft slechts 5,9 seconden nodig voor die oefening. De topsnelheid komt uit op respectievelijk 235 en 260 km/h.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!