De Coupé werd ontworpen op basis van de berline Genesis, die in 2007 werd onthuld. Hij kreeg een gespierde motor mee, namelijk een 3.8 V6 met 310 pk bij 6.000 o/m 356 Nm. Het sprintje naar 100 km/h duurt zes seconden en de Coupé gaat door tot 240 km/h. Er is ook een braver aanbod in de vorm van de 2.0 turboviercilinder die 223 pk levert bij 6.000 o/m en een topsnelheid van 220 km/h haalt. Deze achterwielaandrijver wordt standaard geleverd met een manuele zesbak. Een automatische versnellingsbak kan eveneens. In het geval van de 2.0t heeft die vijf verhoudingen en bij de V6 zijn dat er zes.
De Coupé is 4.630 millimeter lang en heeft een wielbasis van 2.820 millimeter. Verder is de auto 1.865 millimeter breed en 1.380 millimeter hoog. Hij staat op velgen van achttien of negentien duim met vijf spaken. De bestuurder kijkt op een tellerpartij met twee grote analoge klokken om de snelheid en het toerental in het oog te houden. Hyundai dacht ook aan de muziekminnende klant. Er is immers de mogelijkheid om een mp3-speler aan te sluiten op het Infinity-systeem. De kuipstoelen zijn verwarmd. De Coupé wordt tot leven gewekt via een startknop dankzij de handenvrijsleutel.
In 2009 zal de Genesis Coupé beschikbaar zijn op de Aziatische en Amerikaanse markt. Iets later zou er een beperkte lading Coupé's kunnen aankomen in Europa, maar dat is nog niet officieel bevestigd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!