De Hyundai Genesis Coupé maakte zijn Europese debuut op het salon van Brussel. Deze 2coupé met lange neus onderscheidt zich door een relatief lange wielbasis van 2,82 meter, en is verder 4,63 meter lang, 1,87 meter breed en slechts 1,39 meter hoog. De Genesis Coupé heeft een statische gewichtsverdeling van 55/45 procent over voor- en achteras en is uitgerust met een sperdifferentieel. Maar, nog belangrijker misschien: hij wordt op de achterwielen aangedreven...
Onder de motorkap is keuze tussen een 2.0-turbo van 212 pk of een 3.8-V6 van 303 pk. Hyundai belooft een optrektijd tot 100 km/h van 7,9 seconden voor de tweeliter, en van 6,4 seconden voor de V6 (zelfs 6,3 seconden voor de versie met ZF-automaat en schakellepels aan het stuur). De zescilinder haalt overigens een topsnelheid van 240 km/h.
Hyundai hanteert bovendien interessante prijzen: de tweeliter begint bij 32.499 euro: dat is meer dan een GTI, maar slechts iets meer dan bijvoorbeeld een basis-Audi TT, die dan minder krachtig is. De 3.8 V6 is een nog interessantere deal, aangezien hij enkel 'full option' wordt verkocht, voor 35.999 euro, minder dus dan concurrenten als de Audi TTS (272 pk en vierwielaandrijving) en de Nissan 370Z (331 pk).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!