Op het salon van Parijs, begin oktober, presenteert Hyundai de i20. Deze kleine berline, die werd ontworpen en ontwikkeld in het Europese designcentrum van de Koreaanse groep, neemt de huidige stijlcanons van het merk over. Zo doen het verchroomde radiatorrooster tussen de druppelvormige koplampen ons meteen denken aan de i10 en i30. De i20 is een vijfdeurshatchback met een langere wielbasis dan die van de Getz, wat de binnenruimte ten goede komt. Over de motoren rept Hyundai nog met geen woord. Behalve die van het i-Blue-concept, dat ook te zien zal zijn op de Mondial de l'Automobile.
We mogen dus verwachten dat er ook een ?ecoversie? komt van de opvolger van de Getz. In tegenstelling tot de ?gewone? versies krijgt de Hyundai i20 i-Blue een zesversnellingsbak, een 15 millimeter kleinere bodemvrijheid en een volledig ingekapselde bodem, stroomlijnaanpassingen aan het koetswerk, banden met lage rolweerstand en een motorolie met lage wrijvingsweerstand. Het resultaat is een CO2-uitstoot van 99 g/km en een verbruik van 4,1 l/100 km voor de 1.4 CRDi van 90 pk en 220 Nm.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!