Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Hyundai i20

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-09-2008

De niet meer zo jonge Getz zingt zijn zwanenzang en geeft in 2009 de fakkel door aan de i20. De nieuweling is moderner, groter en dynamischer dan zijn voorganger.

Op het salon van Parijs, begin oktober, presenteert Hyundai de i20. Deze kleine berline, die werd ontworpen en ontwikkeld in het Europese designcentrum van de Koreaanse groep, neemt de huidige stijlcanons van het merk over. Zo doen het verchroomde radiatorrooster tussen de druppelvormige koplampen ons meteen denken aan de i10 en i30. De i20 is een vijfdeurshatchback met een langere wielbasis dan die van de Getz, wat de binnenruimte ten goede komt. Over de motoren rept Hyundai nog met geen woord. Behalve die van het i-Blue-concept, dat ook te zien zal zijn op de Mondial de l'Automobile.

We mogen dus verwachten dat er ook een ?ecoversie? komt van de opvolger van de Getz. In tegenstelling tot de ?gewone? versies krijgt de Hyundai i20 i-Blue een zesversnellingsbak, een 15 millimeter kleinere bodemvrijheid en een volledig ingekapselde bodem, stroomlijnaanpassingen aan het koetswerk, banden met lage rolweerstand en een motorolie met lage wrijvingsweerstand. Het resultaat is een CO2-uitstoot van 99 g/km en een verbruik van 4,1 l/100 km voor de 1.4 CRDi van 90 pk en 220 Nm.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten