De Hyundai i40 richt zich op het D-segment, met een berline en een break. De Koreaanse constructeur ontwikkelde het model in Duitsland voor de Europese markt. De i40 zal te koop zijn vanaf juni 2011 als break, waarvan we hier de eerste officiële foto's zien vóór zijn presentatie op het salon van Genève (3-13 maart). De dynamische stijl van de auto wordt gedomineerd door het zeshoekige radiatorrooster tussen de lichtblokken in.
Het palet viercilindermotoren van de break strekt zich uit van 115 pk tot 177 pk. Het begint allemaal met de diesel 1.7 Blue Drive van 115 pk met een CO2-uitstoot van 113 g/km en een normverbruik van 4,3 l/100km, gevolgd door een variant met 136 pk. Aan benzinezijde bestaat het aanbod uit een 1.6 van 135 pk en de tweeliter GDI van 177 pk. De 1.7-diesel van 136 pk en de 2.0 GDI kunnen aan een automatische versnellingsbak gekoppeld worden. Alle motoren krijgen een stop-startsysteem, dat ISG gedoopt werd.
De 4,77 meter lange break met een wielbasis van 2,77 meter beschikt over een koffervolume tussen 533 en 1.719 liter met de achterbank neergeklapt. Onder de beschikbare uitrusting biedt Hyundai onder andere een parkeerhulp aan, een achteruitrijcamera, een spoorassistent, xenonkoplampen, geventileerde voorstoelen die net als de achterbank en het stuur verwarmbaar zijn, een elektrische parkeerrem, een waarschuwingssysteem om een aanrijding te voorkomen en negen airbags. Ten slotte zal de i40 nog profiteren van het vijfjarige garantieprogramma 'Five Year Car Insurance'.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!