De R Engine bestaat uit een 2.0 en een 2.2, allebei viercilinders. Ze voldoen uiteraard aan de Euro V-normen en maken gebruik van een common rail van de derde generatie (1.800 bar) met piëzo-elektrische injectoren, een geavanceerde motorsturing en een variabele turbo. Verder hebben de geheel aluminium krachtbronnen 16 kleppen waarvan de nokkenassen worden aangedreven door een ketting, die is ontwikkeld om zo weinig mogelijk lawaai of trillingen te veroorzaken. Het resultaat van al deze moderne technologie is dat de tweeliter 184 pk en 392 Nm levert terwijl de 2.2 zelfs 200 pk en 436 Nm haalt, erg hoge waarden voor een dieselmotor met slechts één turbo.
Nadat ondertussen liefst 500 prototypes van deze motoren op de testbank hebben gedraaid, worden ze vanaf volgend jaar in de SUV's en de grotere berlines van de groep opgenomen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!