De esthetische aanpassingen aan de Santa Fe zijn miniem en klassiek, met de gebruikelijke retouches aan het radiatorrooster, de lichtblokken en de bumpers. Opvallender is het nieuwe dashboard in het interieur. Het scherm van de (optionele) achteruitrijcamera zit verborgen in de binnenspiegel.
Het motorenpalet verandert veel grondiger. Hyundai's grote SUV krijgt een nieuwe 2.2-diesel die 197 pk en 436 Nm levert. Hij kan als optie worden gekoppeld aan een nieuwe zestrapsautomaat en wordt standaard met een al even verse manuele zesbak geleverd. Daarnaast is er een 2.0 CRDi met 150 pk, die naar keuze met voor- of vierwielaandrijving wordt geleverd.
Om het verbruik te drukken, krijgt de Santa Fe een intelligente alternator die zichzelf ontkoppelt wanneer de koppeling is ingedrukt. Verder is de spoiler hertekend voor een betere stroomlijn en staat de softroader op siliciumbanden. Alle inspanningen samen leveren krachtigste diesel, de vierwielaangedreven 2.2 CRDi, een CO2-uitstoot van 176 g/km op.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!