De CCX en CCXR hebben net voor het salon van Genève nog enkele wijzigingen gekregen. De Edition-aanpassingen bestaan uit een spoiler achteraan en vleugeltjes en een grotere spoiler vooraan. De bedoeling van dat alles is het verbeteren van de stabiliteit van de auto bij hogere snelheden. Ook de ophanging is verbeterd, net zoals de schokdempers. Het onderstel is verlaagd en de antirolstangen zijn dikker geworden. Ook de biturbo-V8 van 4,8 liter is aangepast.
De CCX rijdt op gewone, loodvrije benzine en levert een verbijsterende 888 pk. Maar de CCXR slikt E85 (een mengeling van benzine en bio-ethanol) en levert door het hogere octaangetal van die brandstof liefst 1.018 pk. Daardoor kan hij naar 100 km/h spurten in 2,9 seconden en naar 200 km/h in 8,75 seconden. De topsnelheid bedraagt "meer dan 410 km/h", wat dus sneller is dan de Bugatti Veyron. Er zullen slechts 22 exemplaren van de bijzondere Koenigsegg worden gebouwd: 14 CCX'en en 8 CCXR's. De auto's zien er zowel langs binnen als langs buiten uit als een vliegtuig en krijgen vijf jaar garantie. Maar dat is misschien wel het minste als je respectievelijk 1.330.000 of 1.500.000 euro moet betalen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!