Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Lexus GS 450h

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-09-2011

We kennen de nieuwe Lexus GS al van op de plaatjes, maar de Japanners hebben tot Frankfurt gewacht om de hybride versie 450h te onthullen. Die is liefst 343 pk sterk, niet slecht voor een 'ecologiesche' auto.

De Lexus GS werd in augustus jongstleden onthuld op de elegantiewedstrijd van Pebble Beach in de Verenigde Staten, maar heeft pas bij zijn oversteek naar Frankfurt vorige week zijn hybride variant blootgegeven. De reisberline GS 450h wordt aangedreven door een 3.5-benzinemotor met 290 pk, een V6 die volgens de Atkinson-cyclus functioneert. Die wordt bijgestaan door een watergekoelde elektromotor met permanente magneet. Hun gezamenlijk vermogen bedraagt 343 pk (252 kW), terwijl het koppel aftopt op 345 Nm. De hybride module haalt zijn stroom uit een nikkel-metaalhydride batterij.

De GS 450h kan volledig elektrisch, volledig op de benzinemotor, ofwel met beide krachtbronnen gecombineerd werken. Een Sport-knop drijft de voeding van de elektromotor op van 500 naar 650 Volt. Het normverbruik van 6,3 l/100 km moet een CO2-uitstoot van 145 g/km opleveren, al zijn die waarden nog niet gehomologeerd. De sprint naar 100 km/h duurt maar 5,9 seconden, terwijl de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.

De nieuwe Lexus GS heeft een nieuw, rechthoekig radiatorrooster. Markant detail zijn de L-vormige led-dagrijlichten. Technisch gezien staat de GS op een nieuw, stijver platform. In het interieur is een verzorgde afwerking te vinden en het multimediasysteem bulkt van de high-tech gadgets. De bestuurderspost is volledig herwerkt, met een nieuwe stoel en een beter geplaatste stuurkolom. Het dashboard is volledig nieuw en de ergonomie is grondig herbestudeerd.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten