De Lotus Elise Club Racer vermagerde 24,96 kilogram dankzij onder andere een lichtere batterij, het verwijderen van sommige geluiddempende isolatie, het gebruik van een doek in plaats van de cabriokap, het verkleinen van de luidsprekers, het gebruik van een sticker in plaats van het metalen logo achteraan en door het verwijderen van de airbags. De speciale serie, die wordt onthuld in Genève, onderscheidt zich van de 'normale' Elise door zijn sportophanging, zijn zwarte lichtmetalen velgen en zijn speciale kleuren Sky Blue, Saffron Yellow, Ardent Red, Aspen White, Matt Black en Carbon Grey.
De elektronica aan boord is aangepast voor een 'fun' gebruik. Het DPM (Dynamic Performance Management), een elektronische stabilititeitscontrole (een primeur voor de Elise) kent onder andere een meer permissieve Sport-stand. Onderstuur wordt dan niet meer gedetecteerd en de tractiecontrole komt minder snel tussenbeide. De Elise behoudt de 1.6 van Toyota-origine met 136 pk en 160 Nm. Wie zijn speeltje enkel voor circuituitstapjes willen gebruiken, kan echter kiezen voor het Club Racer Power Pack, waarbij de viercilinder wordt opgevoerd tot 142 pk en 165 Nm. Bij het Power Pack hoort ook een luchtfilter en een sportuitlaat maar dan moet de Elise wel op een aanhangwagen getransporteerd worden want hij is dan niet meer straatlegaal. De Lotus Elise Club Racer wordt in Europa aangeboden vanaf 34.500 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!