De Maserati Quattroporte wordt wanneer hij volgend jaar op de markt komt aangedreven door twee turbomotoren met directe injectie. Die zijn ontwikkeld door Maserati, maar worden gebouwd bij Ferrari. Beide krachtbronnen zijn standaard gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. Die heeft een sportstand en een manuele modus. Een sperdifferentieel is eveneens standaard.
Onder de motorkap ligt als instapmotor een 3.0-V6 met 410 pk en 550 Nm. Hij stuwt de Quattroporte naar 100 km/h in 5,1 seconden met achterwielaandrijving, maar wanneer je de optionele vierwielaandrijving bestelt, zakt die waarde naar 4,9 seconden. De topsnelheid komt in beide gevallen uit op 285 km/h. Het officiële verbruiksgemiddelde op de Europese normcyclus is in beide gevallen 10,5 l/100 km.
De topversie is de 3.8-V8, die liefst 530 pk en 710 Nm levert. Hij snelt naar 100 km/h in 4,7 seconden, wat 0,3 seconden sneller is dan de snelste versie van de vorige Quattroporte, de GTS. De achterwielaandrijver haalt 307 km/h en is niet verkrijgbaar met 4x4. Die optie blijft dus voorbehouden aan de V6, die echter niet verkrijgbaar is in landen met het stuur aan de rechterkant.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!