In mei 2007 stelden we u het prototype voor van de eerste Mexicaanse auto, de Mastretta MXT. Het model zal nu eindelijk op de markt gebracht worden buiten zijn land van herkomst, meer bepaald in het Verenigd Koninkrijk. Logisch dus dat we hem in zijn zo goed als definitieve livrei te zien krijgen op het salon van Londen, vanaf 22 juli. De constructeur heeft trouwens aangegeven dat de eerste exemplaren die gebouwd worden, vanaf januari 2009, rechtsgestuurd zullen zijn.
De MXT is een tweezitscoupé die wordt aangedreven door een drukgevoede Ford-Duratec van 1.999 cc die 240 pk en 249 Nm ontwikkelt. Dankzij zijn lage gewicht haalt de 3,9 meter korte Mexicaan daarmee een topsnelheid van 150 mph (240 km/h). Optrekken van 0 tot 100 km/h zou hem minder dan 5 seconden kosten. Het semizelfdragende chassis van aluminium is bekleed met een koetswerk van glasvezel. De stuurinrichting is erg direct, met 2,8 omwentelingen van aanslag tot aanslag. De ophanging bestaat zowel voor- als achteraan uit dubbele armen. Wat de remmen betreft, worden de geventileerde schijven van 293 millimeter natuurlijk bijgestaan door een ABS om de auto tot stilstand te brengen. De cockpit ten slotte is bekleed met leder en de inzittenden beschikken over een airco.
Mastretta Design is een ontwerpbureau dat in 1987 werd opgericht en dat gespecialiseerd is in opdrachten voor de auto- en transportsector. Het bedrijf heeft in het verleden al VW Beetles omgebouwd tot strandauto's of coupés en een replica gemaakt van de Porsche Speedster voor een Japanse klant. Met project MXT voegt de Mexicaanse constructeur nu een heel eigen auto toe aan zijn catalogus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!