McLaren bouwt 765 genummerde exemplaren van de 765LT. Toch staat het typenummer niet voor de oplage, wel voor het vermogen. De V8-biturbo uit de 720S werd immers opgevoerd naar 765 pk, het maximale koppel bedraagt nu 800 Nm. De LT-versie is niet alleen krachtiger, hij weegt ook 80 kilogram minder. Maar dan moet je wel de airco en het infotainmentsysteem opgeven. En hij beschikt over een met 15% geoptimaliseerde aerodynamica, met dank aan de extra vinnen, de speciale splitters en de verlengde achtersteven.
De opgevoerde motor van de McLaren 765LT krijgt rugdekking van een uit titanium opgetrokken uitlaatlijn met vier einddempers, die leentjebuur gespeeld zou hebben bij de MCL-bolides die de Britse constructeur gebruikt voor de Formule 1. De koolstofkeramische remmen zijn die van de Senna, inclusief de in de klauwen geïntegreerde koelkanalen. McLaren nam ook het onderstel onder handen, zodat het extra prestatiepotentieel optimaal benut kan worden. De 765LT heeft aan 2,8 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te knallen, 7,2 tellen volstaan om vanuit stilstand naar 200 km/u te sprinten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!