916 pk, dat wordt het piekvermogen van de McLaren P1. Dat heeft hij te danken aan een plug-in hybride oplossing die een 737 pk sterke 3.8-V8 met twee turbo's combineert met een elektromotor van 179 pk. Het maximale koppel komt uit op 900 Nm. Deze aandrijflijn met elektrische 'boostfunctie' is rechtstreeks afgeleid van de IPAS-technologie (Instant Power Assist System) dat in de Formule 1 wordt gebruikt. Het IPAS wordt geactiveerd via een knop op het stuurwiel, net zoals het DRS (Drag Reduction System), dat de luchtweerstand beperkt door de spoiler in te klappen. De elektromotor is in de V8 geïntegreerd. Ze zijn samen gekoppeld aan een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. De batterij weegt 96 kilo en zit achter de stoelen. Ze kan voldoende stroom opslaan om de P1 zo'n 10 kilometer elektrisch te laten rijden. Ze wordt opgeladen door remenergie te recupereren, maar kan ook aan de stekker worden gehangen, waar twee uur herlaadtijd volstaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!